
the street or via phone, 54.2% said they 
would pay a $2 fee to view, without com- 
mercials, feature films less than two 
years old; 64.4% said they would pay 
for the monthly telecast of a film older 
than two years, and 55.3% disclosed a 
willingness to pay for certain blacked - 
out sports events. 

Blonder- Tongue previews 
its delivery system 
at the NAB convention 

Broadcasters who hate, fear or merely 
distrust pay TV, as well as any who are 
more favorably disposed toward it, can 
get a first -hand look at it in operation 
at next week's National Association of 
Broadcasters convention in Washington. 

Officials of Blonder- Tongue Labora- 
tories Inc., Old Bridge, N.J., manufactur- 
er of TV antennas and cable -TV equip- 
ment, whose over- the -air pay -TV system 
was the first to get FCC approval back 
in July 1971, said they would present 
live demonstrations at the Blonder - 
Tongue exhibit booth in the Shoreham 
Hotel. 

They said actual production units of 
the system's encoder and decoder would 
be used in transmitting scrambled pic- 
tures from the exhibit booth and receiving 
and reconstructing them at a nearby loca- 
tion. 

Officials said last week they expect to 
put their system on the air early in 1974 
on ch. 68 wwRo(Tv) Newark, N.J., 
which they said would also serve the 
New York area. They acquired the per- 
mit for WWRO, not yet in operation, from 
the Walter Reade Organization, and also 
received FCC authority last July to use 
it in subscription -TV operations (BROAD-. 
CASTING, July 31, 1972). They had told 
the FCC in their initial application it 
would take about two years from the 
date of commission approval to make the 
system operations, offering a blend of 
plays, variety specials, movies and sports 
(BROADCASTING, March 6, 1972). 

Blonder- Tongue sources said last week 
that pricing for the system had not yet 
been established. 

Storer to pay 
$12 million 
for San Diego UHF 
KCST, slated to join ABC in June, 
will give purchaser seven TV's 
the maximum permitted by FCC 

KcmT(rv) (ch. 39), the San Diego UHF 
that persuaded the FCC to terminate 
ABC -TV's long- standing affiliation with 
xErv(rv), a VHF in nearby Tijuana, 
Mexico, will be purchased by Storer 
Broadcasting Co., it was announced last 
week. The $12- million purchase of what 
was a struggling independent -until the 
commission stepped in and cleared the 
way for an ABC affiliation -will enable 
Storer to achieve a full complement of 
seven TV properties -the maximum per- 

New home. Pictured above is an artist's conception of the new studios of 
WVUE(TV) (ch. 8) New Orleans, now under construction. The structure, which 
is due for completion this fall, will replace the Screen Gems station's eight -year- 
old facilities on Cleveland Avenue. In anticipation of the project, the station 
acquired two adjoining buildings at 1021 -25 Jefferson Davis Parkway and is now 

in the process of converting them into a single structure. The venture, which a 

station official said will cost about $3.5 million, involves the joining of the 

two existing structures to form a U- shaped building and the additional construction 
of wings in the rear to house two production studios. The building will also be 

given an entirely new facade covered with glass panels. When completed, the 
structure will have a total of 52,000 square feet of usable space. 

mittcd under FCC rules. Currently, no 
broadcaster can make that claim. 

The transaction, subject to the corn- 
mission's approval as well as that of the 
boards of directors of the selling and'buy- 
ing firms, involves the acquisition by 
Storer of 100% of the stock of Western 
Telecasters Inc., the KCST licensee. West- 
ern is a wholly owned subsidiary of Bass 
Brothers Enterprises, a San Diego -based 
group broadcaster which also owns KFDA- 
TV Amarillo, KAUZ -TV Wichita Falls and 
KDNT -AM -FM Denton, all Texas; KFDW- 
Tv Clovis, N.M.; KFDC -TV Sayre, Okla., 
and WSLC -AM -FM Roanoke, Va. 

Miami -based Storer, a publicly owned 
corporation headed by George B. Storer, 
its board chairman, is currently the li- 
censee of five VHF and one UHF tele- 
vision stations. The V's are WAGA -TV 
Atlanta, WJBK -TV Detroit, WITI -TV Mil- 
waukee, wuw -ry Cleveland, and wsPo- 
Tv Toledo, Ohio. The UHF is WSBK -TV 
(ch. 38) Boston. The FCC's multiple - 
ownership rules specify that a single 
entity may own no more than seven TV's 
of which five may be V's. Storer also owns 
wjw(AM) Cleveland, KGBS -AM -FM Los 
Angeles, WGBS(AM) Miami, and WHN- 
(AM) New York. It is selling wnEE(AM) 
Detroit to Globetrotter Communications 
for $4.2 million (BROADCASTING, Dec. 
18,1972). 

The commission's refusal last June to 
renew the special authorization which 
had for 16 years permitted ABC -TV to 
deliver its programing to the Tijuana 
VHF culminated several years of liti- 
gation inspired by KCST (BROADCASTING, 
June 5, 1972). Western put KCST on the 
air in 1968 but quickly found the com- 
petition' of three network -affiliated VHF's 
a virtually insurmountable obstacle in the 
geographically isolated San Diego mar- 
ket. Its objection to the ABC -xEry affilia- 
tion was based on an argument that the 
Mexican station's local programing was 
inferior and that San Diego residents 
would benefit more from a domestic af- 
filiation. The commission's decision 

Broadcasting Mar 19 1973 
48 

against ABC -xETV was upheld by the 
U.S. Court of Appeals in Washington. 
Under an agreement approved by the 
commission two weeks ago, ABC's day- 
time programing will switch over from 
XETV to KCST on June 1 and all other 
programing on July 1 (BROADCASTING, 
March 12). 

KCST operates with 724 kw visual, 144 
kw aural and an antenna 1,900 feet above 
average terrain. 

Networks, claiming 
AT &T overcharges, 
want major rebates 
Beyond that, they say proposals 
for reductions aren't low enough 

The three major television networks 
made it clear last week they are dissatis- 
fied with AT &T's plans to reduce their 
program- transmission costs. The networks 
feel the cuts should be deeper; they also 
said they are entitled to some $14 mil- 
lion in refunds annually since the present 
rates went into effect, in October 1969. 

AT &T and Hughes Sports Network 
Inc. expressed views conflicting in vari- 
ous ways with the networks' and with 
each other's. The positions were ex- 
pressed in proposed findings of fact and 
conclusions of law that were filed in the 
FCC's ongoing, over -all investigation of 
AT &T rates. A proceeding dealing with 
the 1969 program- transmission tariffs is 
a part of the inquiry. 

The networks, which claim the 1969 
tariff resulted in rates that caused them, 
as users of monthly contract services, to 
subsidize occasional users, contend that 
the evidence in the record demonstrates 
they have been overcharged $14 million 
annually -and they want it back. An 
accounting order issued by the commis- 
sion when the tariffs went into effect 
provides for refunds if the tariffs are 


