
Clause 12 (Discrimination) Analysis 1 July to 30 September 2019

Headline Publications Characteristics/group Analysis

Between 10 and 100 complaints received

OAP BEATS UP TOMMY ROBINSON IN 
JAIL	

Daily Star Sunday Tommy Robinson Front-page article reporting that Tommy 
Robinson had been punched by a 
70-year-old on his first day in prison. 
Complainants believed the story was fake 
and had been published to discriminate 
against Robinson and tarnish his 
reputation because of his political beliefs. 
Complaints were from third parties.

Boris can win the Brexit war by smashing 
the Remainer enemy in a snap election	
	

Telegraph.co.uk MPs and people who voted Remain in the 
2016 EU referendum

A comment piece claiming that Prime 
Minister Boris Johnson needs to overcome 
the majority Remainer Parliament in 
order to achieve Brexit. Complainants 
objected to the “warmonger” language 
in the headline. Complainants believed 
that the headline was designed to incite 
hatred and division against Remainers. 
No complaint of discrimination against an 
individual.

IPSO will publish information on a quarterly basis where we have received more than ten complaints under Clause 12 of the Editors’ Code of Practice about the same issue. 
The information below gives a brief summary of the types of complaints received and the outcome. It is not intended to be exhaustive and the statistics about the numbers of 
complaints received are accurate up to the end of the relevant quarter. These statistics do not include any cases still under investigation; cases relating to any non-regulated 
publications; or cases where IPSO received fewer than 10 complaints.


